Ruta del Barranc del Picarany

La ruta del Barranc del Picarany s’endinsa en un bosc mediterrani, però que té l’encant d’estar envoltat d’urba- nitzacions sense que el caminant ho percebi. El seu interior s’ha conservat de forma intacta, i té un gran valor ecològic per la varietat d’espècies vegetals que s’hi poden obser- var.

Caminant pel seu interior es té la sensació que es passeja per qualsevol dels magnífics indrets fluvials que tenen les muntanyes de Prades. És molt recomanable veure-ho.

És un recorregut curt, es pot fer en 30 o 45 minuts, però intens pel paisatge que s’hi pot veure. Amb l’avantatge afegit que en un dels seus punts es pot veure el Mas del Picarany, que en certa època va ser propietat de la família del poeta català Gabriel Ferrater, indret on va fer llargues estades durant la seva infantesa.

Descripció

L’inici de la ruta és, com tota la resta de rutes, a la placa situada al carrer de la Sardana.

Seguirem de baixada pel carrer Joan Bertran, passarem per davant de l’Escola Ramon Sugrañes, i al final del carrer agafarem un petit tram de l’avinguda Catalunya i girarem a l’esquerra per agafar el Carrer Camí de la Font.

Seguirem el carrer Camí de la Font fins al carrer Aubareda, passarem per davant del Consultori Municipal i la zona esporti- va. Al final del carrer trobarem la rotonda d’entrada al poble, la travessarem per agafar el carrer Francolí. Al final girarem a l’esquerra per agafar el carrer Brugent. El seguirem fins on hi ha la zona de jocs infantils.

En aquest punt seguirem els senyals indicatius de la ruta, les marques que hi ha blaves i blanques. Ens endinsarem dins del bosc. Anirem seguint el curs del barranc en direcció nord.

Arribarem al camí dels Estepans que el travessarem seguint els senyals indicatius, per seguir encara pel curs del barranc del Picarany.

Arribarem al camí del Picarany. Aquí podem observar un cartell informatiu sobre la figura de Gabriel Ferrater, ja que ens trobem al peu del Mas del Picarany on hi va viure.

Seguirem el camí en direcció al poble seguint el camí del Picarany fins a arribar al carrer Jaume I. El seguirem fins a l’encreuament amb el carrer Jacint Verdaguer que cal seguir fins a ser una altra vegada al punt inicial.