El certificat digital és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones físiques i jurídiques a Internet, assegura la seguretat, integritat i confidencialitat de les operacions realitzades, i permet signar documents electrònics i formularis web.
Si et una persona física, al Consell Comarcal del Baix Camp com a Entitat de Registre idCAT, podràs obtenir el certificats següents:
És un mecanisme d’identificació i signatura electrònica en què s’envia una contrasenya d’un sol ús al mòbil. Es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu (no cal instal·lar res).
Per obtenir un idCAT Mòbil, cal complir els requisits següents:
Com l’obtens per Internet?
Des de l’adreça https://idcatmobil.seu.cat. Ets pots donar d’alta amb o sense certificat digital, però cal que tinguis la Targeta sanitària individual o la targeta de MUFACE.
Alta sense certificat
Si és el teu cas, hauràs de seguir els següents passos:
Alta amb certificat digital
Si tens un certificat de persona física, corporatiu de persona física o de persona física representant que està vigent i emès per una entitat classificada pel CAOC.
Un cop ho has fet les teves dades de contacte formaran part del fitxer “Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya”.
Com l’obtens per presencialment?
És obligatori per a les persones que no tenen TIE i són extracomunitàries o per les persones que no tenen Targeta sanitària individual ni tampoc targeta de MUFACE.
Si és aquest el teu cas:
Més informació:
L’idCAT Certificat és un identificador digital que s’instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:
Hi ha dues formes d’obtenir l’idCAT Certificat:
Opció 1: Introduint les dades a través del formulari + Validant-les a l’Entitat de Registre
D’aquesta forma, el vostre pas per l’Entitat de Registre serà més ràpid atès que l’operador que us atendrà ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar. Els passos són:
Opció 2: Anant directament a una Entitat de Registre
Personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que passeu més temps a l’entitat de registre que l’opció 1 però el resultat serà el mateix.
Més informació:
Si ets una empresa (persona jurídica), necessitaràs aquest altre tipus de certificat:
En els següents enllaços trobareu informació per a poder sol·licitar un certificat de representació:
Societats anònimes (A) i limitades (B) si el representant de la societat és administrador únic o solidari, tingui inscrites les seves facultats de representació en el Registre Mercantil i aquestes no hagin estat revocades.
Cost del certificat: 24 euros
Vàlid: 2 anys
Video Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=3Su345AbisU (2017)
Lletres d’inici del NIF A, B, C, D, F, G, J, N, Q, R, S, P, V.
Cost del certificat: 14 Euros
Vàlid: 2 anys
Video Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=ym7hhTAg57w (2017)
Lletres d’inici del NIF E, H, N, P, S, U, V, W.
No té cost
Vàlid: 2 anys
Video Tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=GZ1x8fScgiU (2017)
C. Pare Aymamí, 14
43393 Almoster
977 855 110
aj.almoster@altanet.org
www.almoster.cat
Horari d’atenció al públic:
DL – DV de 8:00 a 14:00
DC de 15:00 a 18:00
Política de privacitat
Avís legal